donderdag 24 februari 2011

Distress Ink kleurenkaart maken

 

Je kunt zelf een kleurenkaart maken voor je Distress Ink, zoals ik hier heb gedaan.

Hoe maak je deze kleurenkaart
Je download het A4bestand door hier te klikken en print deze uit. Je hebt nu een blanco vel met tekst. Uit aquarelpapier stans je rondjes (of andere figuurtjes) en maak deze voor de helft nat met je kleurenpad. Dit even ietsjes op laten drogen en dan met water uit strijken. Heb je dit gedaan dan zie je de kleuren zoals ze zijn als je ze verdund of onverdund gebruik vanaf de pad. Plak nu de rondjes met dubbelzijdigtape op het A4.
Ik gebruik eigenlijk altijd de pads maar wil ook nog refills aan gaan schaffen. Ik heb hiervoor nogmaals een A4 geprint en gelamineerd. Een druppel inkt van de kleur die je wilt gebruiken op het goede vak en je kunt kleuren!

P.s. Ik had het vel met de rondjes ook gelamineerd, maar op de één of andere manier lukte dat niet goed (teveel bubbels onder het lamineer) en had ik 'm nogmaals moeten inkleuren.

Ik kan je zeggen dat sinds dat ik deze kleurenkaart heb niet zo lang meer zit te denken welke kleur ik bij mijn papier zal gebruiken... Ik zie het in één oogopslag.

10 opmerkingen:

Marianne zei

heel interessant, bedankt voor de tip en de uitleg.

jaimie zei

Hallo Carla,

Ik gebruik die inkttechniek dan wel niet, maar ik vind wel dat je een mooie kleurenkaart hebt gemaakt zo!
En dat je het zo uitlegt aan de andere bloggers, lief van je !!

groetjes, Jaimie

Ellen zei

Laat de refills maar komen hoor,hihihihi;-) toch?

Groetjes en een fijn weekend,
Ellen

Carla zei

Graag gedaan...

En inderdaad laat ze maar komen. Ik denk dat ik nog zal wachten tot en met september of ik moet zin in een ritje hebben. Een uitje en refills ;o)

Groetjes Carla

kethy zei

Hallo Carla,

Dit was net waarnaar ik op zoek was. Bedankt voor de tip. Ik ben gelijk volger geworden, want je hebt een interessante blog. Mijn complimenten.

Groetjes,
Kethy
www.crea-keetje.blogspot.com

chantal en sygrid zei

hoi carla
via google kwamen wij op jou blog terecht omdat we zochten naar een kleurenkaart voor de distress inkt.
wij hebben m gelijk uitgeprint en zijn je blog gelijk gaan volgen omdat je ook hele mooi creaties maakt
bedankt voor het delen van deze mooie kleurenkaart
groetjes chantal & sygrid

Tineke zei

Dank voor de tip! Ik heb de kleurenkaart gelijk op aquarelpapier geprint (wel eerst A4 formaat knippen. Werkt perfect! Hartelijke groet, Tineke

Margreet zei

Bedankt voor de tip hoer je de kleurkaart hebt gemaakt.
Groetjes Margreet

Sandra's Kaarten zei

Bedankt voor de tip. Al heel lang was ik van plan om zo'n kaart te maken, maar het kwam er maar niet van. Nu ga ik het toch doen. Dus bednakt voor het zetje en ik word gelijk volger bij je.
Groetjes Sandra.

Kimmie zei

Hoi Carla

Ik kwam ook via google op je blog terecht toen ik op zoek ging naar een kleurenkaart voor de distress inkt.
Ik heb zelf de markers,en dat zijn dezelfde kleuren,dus vind dit een geweldig idee!! Dan heb ik een overzicht hoe de kleuren eruitzien en is het makkelijker te kijken bij het scrappapier bijv.

XXX Kim