Pagina's

woensdag 23 december 2020

Gelukt! Mini Rudolphjes


Ja, ik heb ze klaar!!

Ik kreeg van een collega de vraag om eierwarmers te maken. Nou eigenlijk had ze me dit vorig jaar al gevraagd. Ze zou dit zo graag willen. Toen wij, op het werk met de laatste Sint kruidnoten bezig waren zei ze: ik wil nog steeds Rudolph-eierwarmers van jou. Ik kon niet anders doen dan te beloven dat ik voor haar ging zoeken. 
En na een avondje zoeken zag ik toch een leuk patroontje, bij Drops. Maar niet als eierwarmer. Dus wat aanpassen en dan komt er iets leuks uit. En nog één en nog één...

En toen was ik bezig met het haken. In de pauzes op het werk haakte ik aan de 'hoofdjes'. Dus dat ging langzaam maar ik boekte vooruitgang. Ik hoefde niet echt te tellen. De geweien, oren, neus en ogen zou ik thuis gaan maken. 

En toen kwam de lockdown en de winkel moest gesloten worden. Wij moesten wel doorwerken al was het wel minder. Pauzes bleven natuurlijk wel maar het haken was minder ;-)
Ik had al 4 hoofdjes klaar en was er ondertussen aan de geweitjes bezig (en ook aan nog meer andere haakwerkjes... ssttt). Maar de kerstdagen kwamen ook al aardig dichtbij. Dus even doorzetten en eerst het minst leuke haken, de geweitjes. Nou dat was even doorbijten en alleen overdag te haken... die donkere kleuren ook... Maar het is goed gekomen. Ze waren 4 dagen voor Kerstmis klaar!

Wat een leukerds! Die zullen vast nog meer gezelligheid op en aan tafel brengen.

Lieve groetjes,
Carla

Geen opmerkingen: