Pagina's

zondag 11 april 2021

Macramé: Tada, de plantenhanger is klaar!




Ik heb de plantenhanger klaar.
Ik had de afgelopen weken al veel ideeën verzameld op Pinterest maar op de één of andere manier is er dan toch 'angst' om er aan te beginnen. De katoenen draad had ik bij de plaatselijke winkel,Allerlei Kreatief gehaald. De houten ronde boomschijf (hoe noem je dat eigenlijk? Dit klinkt nl. raar ☺️) bij het tuincentrum gehaald en ik kon aan de slag. Het plantje wat er op zou komen had ik ook maar gelijk meegenomen... En ik heb mezelf gelijk een verbod op tuincentrums gegeven🙈...
Gisterenavond ben ik er toch aan begonnen en vandaag YouTube af en toe geraadpleegd om variatie in de knoop te krijgen. En ik kan zeggen dat het goed gelukt.
Nu moet ik hem alleen nog voor het raam op hangen. We hebben kunststof kozijnen dus dat is niet zo'n goed idee. Maar de gordijnrail hangt er ook en omdat we de gordijnen nooit dicht doen kan het dat mooi hangen.
Nu had ik al een 'proefhanger', waar een bloempot in kan, gemaakt met jute touw wat ik nog had liggen. Maar nu ik deze met de witte katoenen draad zie ga ik deze zeker overnieuw maken.

Met dank aan de handwerkjuf die mij op de lagere school dit heeft geleerd.

Fijne avond alvast!
Groetjes Carla


Geen opmerkingen: