Pagina's

maandag 25 februari 2019

Zeeuwse bolussen gebakken


Nog nooit van mijn leven heb ik Zeeuwse bolussen gebakken, uiteraard in mijn leven wel vele opgegeten, maar vond het recept van Rutger bakt en ik dacht dat ga ik proberen.
Op zondagmiddag, dus alle tijd om het deeg te laten rijzen.

Weer laten rijzen om zo de oven in te gaan.
Ik heb alles goed gemengd, uurtje laten rijzen, kneden en met suiker bedekken, uurtje rijzen en bakken. Ondertussen de herhaling van 'Wie is de mol?' bekeken. Mijn Mol, vanaf dag één zit er overigens nog in... Nog twee afleveringen en dan is het alweer voorbij...

De bolussen zijn klaar! Spannend hoor, ook hoe de smaak zal zijn.
Na het proeven kwam ik er achter dat ik nog wat te oefenen heb hoor... Ik vond de bolus teveel naar de citroenrasp proeven. Maar voor zo'n eerste keer is het niet slecht en we eten ze gewoon op ;-) Het was zeker heel leuk om een keer te doen!

Fijne dag verder!
Groetjes Carla

Geen opmerkingen: